آشنایی با برند بولگاری

آشنایی با برند بولگاری

امروزه بولگاری یکی از پیشروترین شرکت های برند کالاهای لوکس در جهان است. این شرکت در ایالات متحده ، اروپا و آسیا حضور قوی دارد. طرح های بولگاری توسط افراد مشهور و خانواده سلطنتی در سراسر جهان پوشیده می شود. بولگاری با طرح های خاصی که ارائه می دهد در بین عموم از محبوبیت بالایی برخوردار است.

تاریخچه

بولگاری یک برند ایتالیایی است که توسط سوتیریو وولگاریس (Sotirio Vulgaris) در سال 1884 میلادی تاسیس شد. او اهل یونان بود و در آنجا تجارت جواهرات را آموخت. سپس در سال 1877 به ایتالیا مهاجرت کرد. او در سال 1905 میلادی اولین فروشگاه خود را با کمک پسرانش ، جورجیو و کنستانتینو ، در رم افتتاح کرد و به سرعت موفق و مشهور شد.

بولگاری واژه ای یونانی است و برای تلفظ بهتر در ایتالیا نام فروشگاه های خود را از وولگاریس به بولگاری تغییر دادند. بعدها به دلیل رایج بودن حروف لاتین در لوگوی شرکت از این حروف استفاده کردند. در روال این تغییر به جای حرف U انگلیسی ، از حرف V استفاده شد. اما تغییری در تلفظ آن ایجاد نکرد.

بعد از مرگ وولگاریس در سال 1932 ، پسرانش طراحی داخلی فروشگاه ها را به ساختاری مجلل و بین المللی تغییر دادند. در همین راستا سنگ مرمر صورتی و بژ ، شاخصه ی اصلی این طراحی و نماد فروشگاه های بولگاری قرار گرفت. این دو برادر توانستند شهرت بولگاری را بیش از پیش افزایش دهند و آن را در زمینه ی جواهرات به عنوان یک مرجع تبدیل کنند.

طرح ، نقوش و نماد بولگاری

جورجیو بولگاری بعد از مرگ پدرش ، به عنوان مبتکر سبک خاص بولگاری ، همیشه مورد سپاس و قدردانی قرار می گیرد. نقوش پررنگ و جذاب این سبک ، نشان دهنده ی هنر کلاسیک و رنسانس بوده که اولین بار در موزائیک های باستانی مورد استفاده قرار گرفته شده است. وی برای اولین بار با استفاده از هنر دوره ی باستان و ترکیب هنرمندانه ی آن با صنعت مد ، شکل بدیعی از محصولات را که ترکیب سکه های باستانی با جواهرات را بود را ارائه داد.

مطلب مرتبطی که شاید بهش علاقه داشته باشی :  برند لویی ویتون چیست+چرا آن را به عنوان یکی از برندهای معتبر در زمینه لباس و مد می شناسند؟

پس از وقوع جنگ جهانی دوم ، بولگاری مواد اولیه ی خود را از سنگ های بسیار گرانبها جدا کرد و روی طلای زرد متمرکز شد. جواهرات پلاتینیوم تزئین شده با الماس ، زمرد ، یاقوت کبود و یاقوت سرخ ، محصولات اصلی بولگاری را تشکیل می دادند.

طراحان این شرکت با الهام از شهر روم و ترکیب سبک های کلاسیک و مدرن ، جواهرات منحصر به فردی را خلق می کنند. این برند همانند مار بارها پوست اندازی کرده است. بسیاری از افراد بولگاری را برندی بی تکرار در صنعت جواهرسازی می دانند. در طراحی و استفاده از نماد مار مانند دیگر آثار بولگاری ، از اساتیر روم و یونان باستان الهام گرفته است. در این اساتیر ، مار نماد ویژگی های مثبتی همچون تولد دوباره ، شفا ، حمایت ، قدرت ، ابدیت و فریبندگی می باشد که با بدن نرم و پیچ در پیچ این موجود تطابق دارد.

بولگاری و بحران

اولین فروشگاه های بین المللی این کمپانی در سال 1970 ، در نیویورک ، پاریس ، ژنف و مونت کارلوس افتتاح شدند. در حال حاضر نزدیک به 300 فروشگاه در سراسر جهان دارد. در دهه ی 1980 ، رکود تجاری به وجود آمد که بولگاری برای مقابله با آن ، تبلیغات گسترده ای را آغاز کرد. این شرکت فروشگاه های خرده فروشی را در سراسر جهان افتتاح کرد و محصولاتی همچون ، عطر و عینک آفتابی و بعدها ساعت Serpenti Tubogas را به دایره ی محصولات خود اضافه کرد تا اعتبار آنها را به مدت 30 سال تضمین کند.

دلیل محبوبیت بولگاری

دلیل اصلی محبوبیت این برند ، استفاده از طلا و جواهرات لوکس و باشکوه است. از جمله ویژگی های برند بولگاری به اشکال زخیم ، قطعات بزرگ ، سنگ های خوش تراش ، رنگ های روشن و خاص ، نقش های میوه ای و قطعات کلاسیک ایتالیایی ، همانند گردنبندهای چسبان ، النگو و دستبند اشاره کرد.

مطلب مرتبطی که شاید بهش علاقه داشته باشی :  آموزش عکاسی با لباس محلی + ترفندها و نکات کاربردی

محصولات بولگاری علاوه بر جواهرات ، عینک های آفتابی و طبی ، پارچه هایی زیبا و شیک ، شامل جام های کریستال و میز نقره نیز می باشد.

محصولات بولگاری

برند بولگاری در طول سال ها قطعات نمادین بسیاری خلق کرده است. برخی از معروف ترین آنها عبارتند از:

جواهرات بولگاری

جواهرات بولگاری به دلیل طرح های پیچیده و استفاده از سنگ های قیمتی از محبوبیت بالایی برخوردار است. این برند به‌ خاطر کلکسیون سرپنتی که دارای طرح‌ های الهام‌ گرفته از مار است، شهرت دارد. جواهرات بولگاری نیز اغلب با الماس ، یاقوت ، یاقوت کبود و زمرد تزئین می شوند.

جواهرات بولگاری

مجموعه Serpenti

این مجموعه دارای جواهراتی مار مانند است. دستبند سرپنتی یکی از محبوب ترین طرح های بولگاری است.

بولگاری Serpenti

ساعت بولگاری

در طول دهه ی 1940 ، بولگاری اولین ساعت خود را به اسم ساعت مار معرفی کرد.این ساعت برگرفته از سبک هنری Art Deco در دهه ی 1920 بود. ساعت های بولگاری به دلیل ظرافت ، دقت و طراحی های خلاقانه ی خود مشهور هستند.

ساعت های بولگاری به اندازه جواهرات آن مجلل هستند. این برند به دلیل طراحی های کلاسیک و زیبا و همچنین استفاده از مواد باکیفیت شناخته می شود. ساعت های بولگاری اغلب به عنوان قطعات سرمایه گذاری در نظر می گیرند.

ساعت Tubogas

این ساعت دارای مکانیزم سیم پیچی متمایز است که شبیه فلس های مار است.

ساعت بولگاری Tubogas

عطر های بولگاری

ادکلن و عطرهای این برند با سرعت بالایی سکویی برای پرتاب این برند شدند. عطر تولید شده توسط بولگاری از کیفیت کم نظیری برخوردار است. عطرهای بولگاری اغلب از دنیای طبیعی الهام گرفته شده اند و اغلب نت هایی از عنبر ، مشک و گل ها را در خود دارند. مانند عطر The Diva’s Dream

قیمت عطرهای بولگاری در قبال فاکتورهای کیفیت بالای بولگاری و مبلغ بسیار مناسب آن است که باعث می شود رضایت خرید مشتریان را جلب کند.

مطلب مرتبطی که شاید بهش علاقه داشته باشی :  اوت کوتور چیست و چه نقشی در طراحی لباس دارد؟

عطر The Diva’s Dream

این عطر یکی از پرفروش ترین عطرهای بولگاری است. رایحه ای گلی با نت های ترنج، یاس و گل رز است.

عطر بولگاری

کیف های سرپنتی

در سال 2012 ، کیف های سرپنتی با قفل هایی به شکل سر مار و بندهایی با زنجیر طلایی به بازار عرضه شد.

کیف برند بولگاری

هتل های بولگاری

در سال 2001 طی یک سرمایه گذاری با شرکت هتل سازی لاکچری گروپ (Luxury Group) ، استراحتگاه و هتل های بولگاری کلید خورد.اولین هتل درسال 2004 در شهر رم افتتاح شد. سپس پای هتل های بولگاری به شهرهای میلان ، لندن ، شانگهای و دبی باز شد. همچنین پاریس ، مسکو سواحل میامی از اهداف بعدی این شرکت نیز هست.

فروش و سهام بولگاری

درصد فروش محصولات بولگاری به صورت زیر است:

  • 13% فروش محصولات بولگاری مربوط به ایتالیا
  • 24% به شهرهای اروپایی
  • 21% آمریکا
  • 21% چین

در حال حاضر پائولو بولگاری ، مدیرعامل این شرکت می باشد که صاحب 51% از سهام این شرکت است.

یکی از دلایل موفقیت بولگاری

یکی از عوامل مهم موفقیت بولگاری ، تنوع بازار بر اساس نواحی مختلف جغرایایی است. این گونه ترتیب ، از هرگونه محدودیت و ریسک موجود در سرمایه گذاری در کشورهای خاص ممانعت کرده است.

طرفداران این برند

این برند طرفداران بسیاری از میان هنرمندان جذب کرده که می توان به مشتری وفادارش ، الیزابت تیلور ، جولین مور ، آن هتوی ، زندیا و دیگر هنرمندان که از جواهرات این برند در فرش قرمزها استفاده می کنند ، اشاره کرد.

Julianne Moore Bulgari
Julianne Moore
Anne Hathaway Bulgari
Anne Hathaway
Zendaya Bulgari
Zendaya

جمع بندی

بولگاری یک برند لوکس به شمار می آید که به خاطر محصولات با کیفیت ، طراحی های نوآورانه و سابقع ی طولانی خود شناخته شده است. این برند در بین افراد مشهور و مشتریان علاقه مند در این حوزه ، به طور یکسان دارای محبوبیت است.

اگر شما به این گونه برندها علاقه مند هستید می توانید درباره ی برند گوچی نیز در این سایت اطلاعات کسب کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
پروپوزال

دانلود پروپوزال میم استایل

لطفا جهت دانلود پروپوزال، مشخصات خود را در فرم زیر وارد کنید.